måndag 9 februari 2009

Skotta på.........

Så här såg det ut när jag kom ut från kyrkan i går kväll. Det hade börjat snöa igen plus vind.


Så här snöig blev jag av att bara gå till bilen, ca 3 minuters gångväg.



Imorse var vi och lämnade in vår bil för service och en del annat som behöver göras. Snart är man ca 6000:- fattigare. Bilar är inte billiga. Jag var ute för 6.30 i morse. När jag kom hem igen tog jag och skottade lite på parkeringen. Hade tur att traktorn hade tagit det grövsta. Så nu sitter jag och äter en skål Onakafil med musli och dricker en god mugg kaffe, efter en rejäl skottningstur på morgonen.
Visst är han snygg skottarmannen!


Ni som eldar med ved, kolla in GT i dag. Står ngt om farliga halter i husens luft. Dom talade om det på nyheterna i morse. Ni får inte bli dåliga av inandningsluften.


Mona trodde att om jag var snabb före kl 8.00 skulle jag hinna innan dig idag och överraska, men när jag gick in hade du hunnit innan. Typiskt! När jag äntligen var igång så tidigt. Ja, ja. Får försöka en annan dag.;)


Ha en bra dag i dag mina glada och kära. Stora syster Kicki vart har du tagit vägen då. Inte ens en komentar får man. Hoppas allt är bra med dig vännen. Och att du inte har frysit ihjäl i din lgh. En extra varm kram till dig!

2 kommentarer:

  1. Så fin kyrka och fin lilla syster,, visst är det bra motion att skotta? Just nu känns mina armar som bly och då har jag bara sopat av bilen samt plogkanten. Är du ledig idag?
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Hej! Ja vad det har kommit snö! Säger till dig som till Mona, nu har man mycket bloggläsning framför sig, känns kul! Har blivit aningen bättre nu, men nu skall här tränas. Satsar på att bli 70-åringen som Mona la in för en tid sedan...ha ha. Hoppas allt är bra! Kram på dig faster!!!

    SvaraRadera