lördag 21 februari 2009

Hosta!

Hosta! Sökte på goggle bild :hosta. Detta vad var jag fick i miljoner bilder. Undra om bladen kan bota hosta? Vad vet du Mona? Jag har inatt varit vaken av och till med hosta och ont i halsen. En rivande och hård hosta. Usch! Sov med en läkerol fastsugen i gommen. Hade knappt ngn röst i morse. Även varm av och till. Det är lustigt jag mår bättre ett tag in på dagen och senare på kvällen. Är väl mitt väsen som vaknar senare på dagen, är ju en em/kvälls människa.:)
Min man är så snäll, han kom med kaffe i säng, gjorde en spansk omelett till lunch och nu har jag fått te med lime i. Han tar hand om mig och Alina. Hon är fortfarande snuvig och alldeles röd runt näsan.
I dag blåser det jätte mycket ute nu på em. I morse var det sol och fint. Låg i sovrummet med fönstret öppet så man fick ny luft. Låg nedbäddad under täcket och njöt.
Hoppas ni har en bra dag. Kram till er alla.;)

3 kommentarer:

  1. Jag som trodde att du var nästan frisk! Att hosta är en blomma vet väl alla ;-)

    Vad snabbt du försvann från Apan?

    SvaraRadera
  2. Drick silverte med litte honung i det blir bättre då. Krya på dig kramar

    SvaraRadera
  3. Så du kunde inte hålla ut fler dagar,,har du ingen kämpar glöd lilla syster? en utmaning är en utmaning...;-) Jag har frågat Tessan varför din kommentar är borta dom fattar inte vad dom gör kicki och hon ,så det var ett misstag att den försvann när hon skulle svara på din kommentar. så nu vet du det. Skriv lite idag nu....jag är alltid nyfiken.

    Kramar

    SvaraRadera