torsdag 26 februari 2009

Bilbesiktning!


Bilen gick igenom. Jiipii! Det är bara att köra iväg och se glad ut. Vi ses nästa år!

I går var jag med Alina på skolan. Hon skulle ta stelkrampsprutan. Hon är spruträdd, så hon har oroat sig i månader. Det 2 sista veckorna har hon svårt att somna. Ville väll att dagen aldrig skulle ta slut för då närmade sig vaccinationsdagen fortare. Det var lite tårar och mycket spänd kropp. ill slut gick det. Och hon tyckte att det inte gjorde ont. Vi hade Emlaplåster på innan så huden var bedövad. Sedan på em och kvällen hade hon jätteont i armen. Många av barnen hade ont. Men ingen feber eller så. Och det var ju bra. Nu är det gjort. Nästa är i 6:an.

Ibland önskar jag att jag bodde närmare mina syskon. Kunna hälsa på ofta, våra barn leka med varandra. Bara gå på stan ta en kaffe eller promenera på kvällarna. Ex få hjälp att sätta om blommorna.:) Eller om jag hade mer pengar skulle jag jobba mindre % och hälsa på alla oftare. Vissst vore det underbart.;)

I dag snöar det för fullt. Bra med extra snö till sportlovet. Skall nog åka slalom på torsdag. Kollade med moder om hon kan gå på bio på måndag. Och det skulle dom göra. Hon vill se Hundpensionatet. Skall vara en rolig film.

ÄNTLIGEN! Skall dom förlova sig, det tog tid. Daniel gick ned på knä ute i naturen på drottningholm. Vår kronprinsessa såg så glad, lycklig och superkär ut på tv. Visst är det romantiskt! Jag är såld på romans och lyckliga slut. Kan vara så för att det inte är riktigt så för många ute i världen. Hon fick en lagomt stor ring som hon var överlycklig för. KP var nästan tårögd när hon visade den för allmänheten. Är det bara jag som är såld på detta?

Nu skall jag påbörja middagen så det går fortare sedan när det närmar sig. Alina skall iväg och klippa sig snart.

Kram till er alla.

1 kommentar:

  1. Ha ha,, visst skulle jag sätta om dina blommor i dagens slit och släng så sparar man ofta inte sina plantor,, men för mig är de speciella. Farliga sprutan gick Eveline själv och tog dock lite spänt och ömt ett par dagar efteråt. Det behöver inte kosta så mycket att åka och hälsa på kolla in tågtiderna finns billiga,,eller väldigt billiga,,,jag lovar :-) Varför inte flytta ett par år S-vall finns kvar... Längtar alltid efter mina släktingar...Många kramar

    SvaraRadera