tisdag 2 december 2008

Lite info

från stockholm och helgen som for förbi. Hittad tyvärr ej den omtalade kälken som en viss kvinna byggt och skall visas i en julskylt. Lite sorgligt.:( Fick även ej träffa personen ifråga. Tråkigt! Hade sett fram imot att se talangerna som göms i våran släkt. Vi har ju en del pysselmänniskor hos oss. Vi är lite konstnärligt lagd. Det är bara roligt.

Blev lite besviken på Stockholms julskyltning må jag säga.Kungsan fanns det endast en gran och skriskobana, annars kolsvart. (P.S Köpte mig en snygg handväska i alla fall i gamla stan. Något måste man unna sig när man är på en resa.)
Vi har det så fint med ljusslingor, granar, stjärnor en stor drake gjord i gran och belysning. Här är några bilder runt torget.





Kom i alla fall förbi NK och deras fönster. Så här såg dom ut. Tänk er en del musik och rörelser även i en del av rummen.














Resan hem gick ialla fall i tid. Tåget höll hela vägen hem. På fredag morgon sjöng Alina med skolkören i GA-kyran. De firade 1:a advent med skolan Det var en fin start på helgen.


For sedan och åt lunch hemma hos Jessica och Oliver. Han är så rolig nu, skrattar och snackar.
Sedan arbeta fredagkväll och lördagdag.Blev en lugn lördagkväll för en del i familjen. Jag putsade fönster och dammade en del inför söndagen. Satte upp gardiner i köket.


Söndag dags för prästenshår, det är en storlusseperuksbulle som vi bryter av bitar och äter. Detta gör vi alltid på 1:a advent. Plus att den yngsta får tända det första ljuset i adventstaken. Det är en tradition i våran familj.


1 timme innan vi skulle gå, fick jag reda på att sonen ej skulle ha sin tvättstuga på dagen, snabbt fixa ihop tvätten lägga i 2 maskiner byta om och i väg till moder där släkt och vänner väntade. Phu! Efter fikat tillbaks lägga i 2 nya maskiner. Mannen hjälpte till. Det gäller att kunna slå om fort när en möjlighet dyker upp. Tur att man är ung och orkar med en söndag fullt med aktiviteter.Hi hi hi.:)

Alina ville sedan till bibloteket och låna nya böcker som har kommit ut. Hon äter böcker med ögonen. Ett litet läsmonster har vi hemma. Vi fortsatte sedan till stan på skyltsöndag, innhandlade en röd mysdräkt till lillgumman som har växt ur det mesta. Lite tombola och fiskedamm hann vi även med. Alina fick en jätte fin stor blå uppblåst delfinballong.


For hem och åt en snabbmiddag, för att sedan hämta moder, Jessica och Oliver till kyrkan. (kl18.00) Dom hade en 1:a advent koncert med bladad musik från argentina och svensk julmusik. 3st körer sjung, det var jättefint. Man fick verkligen en riktigt 1:a advents känsla.

Lämnade av mina, och for hem för att fixade i Alinas rum med Stjärna i fönstret, adventstakar och stjärnor i de andra fönstren. Min man och jag gick på sena bion. James Bond fick bli vårt mål. Det var en skön avslutning på en söndag fullt med aktivitet. Trodde ni ja!
Vi gjorde även ordning Alinas julkalender när vi kom hem. 24 st paket. Hade inhandlat en "little pets" kalender. Den omvandlade vi till Alinas kalender. Enkelt! Alina hade inte somna när vi kom hem. Hon hade ont i huvudet och halsen. Typiskt! Alvedon och somna i vår säng.



Måndag: Alina sjuk, feber och fortfarande ont i huvudet. Tur att jag arbetar em. Stack till ett möte till kl 11.00. Inför vår stora medicinkliniksfest på lördag. Är samordnare där. Alex tog hand om lillasyster. Sedan slutar Alejandra vid halvfem tiden så det fixade sig med sällskap för lillgumman.


Tisdag: Alina fortfarande sjuk men ser lite bättre ut. Jag VAB:ar idag. Imorgon skall mormor vara här med henne. Ikväll får Alex vara sällskap, Jag har kör och Mannen salsadans .

Ja det blev ett långt inlägg denna gång. Hoppas ni orkade läsa allt.
Kram till er alla mina kära:)

3 kommentarer:

  1. Min kära lilla syster en gång var du ganska slut så du kanske skulle ta det lite lugnare???
    Goda bullar! aldrig har jag fått smaka sånna hos dig,,,ser fram emot lite julskinka och bullar när jag åker till Umeå ha ha
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. När kommer ni? Så att skinkan och bullarna är klara. Kram

    SvaraRadera
  3. Du är för gullig *L* och snart fyller du år...
    kanske även du vill ha en liten liten julklapp precis som stora syster ,,lite rättvisa måste det väl vara *L*....Härliga bilder på julskyltningen vi har så lite affärer här i Köping så idag blir det Ikea..Kram

    SvaraRadera