onsdag 3 december 2008

Lite vinterkänsla

är på väg. Snön föll så fint igår. Titta får ni se........





Har även smygbörjat på kransen utanför dörren. Den kommer att byggas på efter en viss födelsedag på Lucia. Vill ej ha juldekorationer innan. Endast advent och Luciapynt är tillåtet. Är även en fin ljuslykta där. Ni får se när det är färdigpyntat................till jul.



Jag och Alejandro var ut till stugan för ngn helg sedan, tog ngr foton. Visst är det vackert!!!



Tyvärr har det regnsnöat idag så en del av den vackra snön är borta.
Alina har varit med sin mormor idag. Nu mår hon mycket bättre. Imorgon skall hon ha sin prao 1 dag. Hon har valt en restaurang. Hon vill bli kock, så hon vill vara i ett restaurangkök och se hur det går till. Hoppas hon tycker det är roligt.:) Hemma pysslar hon och kommer på recept och pappa är provsmakare. Med livet som insatts, hi hi. Har en egen glassmaskin och minimixer. Har fått dom som premier på jultidningsförsäljningarna. Hoppas att det håller i sig, vore kul med en kock i familjen.



Nu skall jag ämna mig åt hemmet och dess uppgifer den lämnat till mig. Kram alla glada vänner:)

5 kommentarer:

  1. Lilla syster i pyntar tagen...det blir fint hos er till jul! Vackra Alnön måste vara skönt att ha så nära till stugan ,båten och den vackra naturen.... Havet jag avundas dig,,Blää för Mälaren. En blivande kocka kanske brås hon på vår farfar.... Kramar

    SvaraRadera
  2. Låter mysigt det du skriver! Hälsa min lilla kusin! Vem fyller år på lucia? nyfiken i en strut som jag är...Kram!!!

    SvaraRadera
  3. Känner mig bara dum som frågade vem som fyller år på lucia, för det visste jag ju egentligen nu när du säger det....Kram på dig LillFaster!!!/Regina

    SvaraRadera