torsdag 18 december 2008

Pepparkakshus i all sin glans.


Alinas fina dekorerade pepparkakshus. Hon gjorde egna kristyr och blandade i karamellfärg för att få olika färger på huset. Sedan spritsade hon ut kristyren i olika mönster. Lät det snö och tomtarna fick flytta in. Även lite träd växte fram. En liten pysseltjej har man hemma.
Här kommer ett annat fint resultat från hennes pyssel. Denna fina kopp fick jag av Alina på födelsedagen. Hon har målat den på spanskalektionen till mig. Visst är den vacker med sina varma färger i vinterkylan?
Fick 2 andra speciella presenter i födelsedagspresent. Den ena är en typisk pryl för en skogalen kvinna. Fick den av Helen och hennes familj. Den andra är en visp.
Nä., nu ljuger jag! Det är en huvudmassaggevisp. den är helläcker! Man får gåshud direkt när ngn för den över huvudet på en. Man måste låta ngn annan göra det på en, speciellt första gången, annars försvinner den där speciella känslan, ni vet vad jag snackar om när ni testar den.;-)
Får ni changsen så gör det. Nu skall jag och dottern kurera oss. Kram till er alla.

2 kommentarer:

  1. Å så fint hus,där trivs nog tomte nissarna....
    Morgon fika på säng med gott kaffe i Alina muggen blir väldigt gott,,fina färger och gulliga hjärtan. Vispen har jag sett på något ställe du får gärna vispa mig!!!!
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Härligt fint pepparkakshus! Hon har en konstnärlig ådra! Ska trolla fram nissarna igen, dem var ju fina att se på, men bilden var så liten...Kram!!!/reggan

    SvaraRadera