lördag 13 december 2008

Lucia

(Sång)
Natten går tunga fjät runt gård och stuga. Kring jord som sol förgät skuggorna ruva. Då i vårt mörka hus stiger med tända ljus, saaaaaankta luciiiia, sankta Ulrica.
Visst är jag snygg!
Sitter och öppnar mitt presentbrev som kom för ngr timmar sedan. Var duktig och väntade till efter midnatt. Strongt gjort av mig!;)
Tack Mona Eveline och Kurt för chokladen och framför allt det fina hemgjorda kortet.
Nu är det bäst jag går och lägger mig så dom kan komma med grattis fika på sängen i morgon bitti, ja om ngr timmar. Hoppas på ett eget Luciatåg.Nu lämnar jag Luciavakan åt den yngre generationen. Sov gott och akta er för Lucifer.

5 kommentarer:

  1. haha=) grattis på dig faster! ha en toppendag *kram*

    SvaraRadera
  2. Grattis snygging! 4 minuter över tolv (hm) okej då hoppas du gillar chokladen annars är det gott att bjuda på till någon som hälsar på.. Ha nu en väldigt bra födelsedag...Kram och en snorig puss på kinden från mig....

    SvaraRadera
  3. Grattis på födelsedagen!!!! Hurra Hurra Hurra!!!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Åh...visste inte att det var din dag! Grattis i massor! :)

    Kram kram!

    SvaraRadera