söndag 21 december 2008

4:de Avent.


I går kväll var jag och Alina på ett glöggafton hos min vän Karin. Själv körde jag bil så det blev endast en sort för mig. Den alkoholfria Blossan. Vi åt ost och kex och snattrade som endast brudar gör. Alina fick se på Mamma mia filmen och sitta i rummet med den fina kungsjulgranen. Sedan satt hon med oss brudar och gjorde skoj och trix som 10-åringar gör. Vi hade en trevlig kväll. Tack så mycket Karin;-)

Idag skiner solen och det är -5 grader ute. Tur, så den snö som föll igår får stanna kvar. Alina har gått till en kompis för att leka. Själv skall jag inhandla en skinka, så syster med familj kan få en riktigt god skinkmacka när dom kommer förbi i morgon eftermiddag. Det skal bli kul att få träffa dom en stund innan julen slår på dörren.


Ikväll skall vi klä våran gran. Den inköptes igår, så inatt har den stått i trappuppgången i en kastrull med vatten. Har även försökt julpyntat en del hemma. Bytt gardiner och satt fram en del pynt. Det blir så mysigt.

Ha en bra dag nu alla kära. Andrietta hoppas din resa till Umeå blir bra och att du kan sova på bussen upp.
Kram!

1 kommentar:

  1. Hej syster! Snart är vi hos dig....er.Låter gott det där med skinkmacka....mums mums...Pyntat och fint det har inte jag bara lite. Nä nu måste jag göra lite nytta.Kramiz

    SvaraRadera