måndag 5 januari 2009

Vintervitt och kallt.



Vi har -18 grader kallt och det riktigt biter i kinderna. Härligt!!
I dag, söndag, tog i en tur upp till Stöde. Ca 4½mil väst om Sundsvall.
Vår kompis Marcus hade födelsedag i lördags men var ej hemma då. Så vi tog ett hembesök idag istället. Vägen dit var så vacker. Alla träd har frost på grenarna, marken täckt av vit snö som gnistrar av kylan. JAG ÄLSKAR RIKTIG VINTER! Kunde inte låta bli att ta ett kort när jag satt i bilen.


Våra vänners vackra gigantiska hus vid sjön!
När vi klev ur bilen möttes vi av minus 25 graders kyla, burr.



Deras utsikt utöver sjön.



Punchverandan är lite vintrig nu, men ack så vacker. Vinterfrost på fönstren och fin ljung på bordet.


Tjejerna fick sällskap vid datorn av den gulliga, söta, flickiga kattungen Smulan. Hon är som en hund och följer en vart man går.



Vi fick gott kaffe och äkta Årepraliner i stället för tårta. Marcus hade inhandlat dem i lördags uppe i Åre. Mannen min fick sig även några goda små romglas, 2 olika sorter. Sedan satt vi och tittade på satellitbilder över Florida, Kuba, Storlien och Brämön utanför Sundsvalls kust. Vi såg vart mina svärföräldrars hus står, vart våra vänner är just nu på semester och vart Malin tillbringat sina sommrar som barn. Roligt när man kommer så nära via internet. Helt fantastiskt.;) Och sedan kan jag sitta här och skriva om det till er så alla i lilla Sverige ( och resten av världen) kan läsa om mina äventyr på dagarna. Underbart, tycker ni inte?
Nu är det snart dags för sängen. Ha det så bra all mina kära. Vill även önska er en bra hälsosam och lycklig fortsättning på året. KRAM
Ps Ramona det går ej att läsa ditt senaste inlägg, vill så gärna kunna gör det.Ds

3 kommentarer:

  1. Tjusiga bilder,,jag fryser snart sönder jag lovar ,,kollar bara efter en resa till ett varmare land..Kram till dig!

    SvaraRadera
  2. Är inte du norrlänning? Har du lämnat alla varma kläder i norr, kanske trodde att det plus grader i södra sverige hela tiden. hi hi hi. Det är oftast kallare i södra Sverige när minusgraderna trycker på. Ta dej ett glas rött och öka cirkulationen= värme. Kram lilla syster
    ps det är minus 16 grader här. ds

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder! Håller med om att riktig vinter är vacker! Kram och God fortsättning på dig och övriga familjen!

    SvaraRadera