onsdag 28 januari 2009

Mor 75 år!

Födelsedagsbarnet!



Soppbordet. Det serverades en kräftsoppa med bröd och ost till. Även med ett gott vitt vin till.


Tårtbordet. Det fanns även en swartzvald tårta också. Moder har bakat!


En vacker bukett till jubilören från min tremenning och hans familj. En vacker vas ingick.


Soppkokerskan!

Mamma fick många gäster till sitt öppna hus. Vi hade räknat med ca 15 st till men pga influensa och magsjuka som går uteblev en del. Mammas lillasyster är här och firar sin storasyster. Hon syns ibakgrunden i kortet på mig.
Ja dagen avlöpte bra och mamma var nöjd. Det gick undan efter gästerna gått, att städa och få till allt flöt på bra.Alla hjälpte till.
Sedan gick mor och lillasyster hem och sprättade en Champage. Det gjorde dom rätt i.:).

5 kommentarer:

  1. Snygga Gun vilken flamma,, vad fin hon är, hälsa det från mig snygga skor!!! Fint dukat ser gott ut men lilla syster jag tyckte inte om halsbandet ditt,,tantigt....annars var du hel läcker som vanligt.. Kramar

    SvaraRadera
  2. Ååååå... vad skoj att få se en bild på din mor, jag har aldrig kikat på henne... inte va jag kommer ihåg iaf! Trevligt m kalas, du får hälsa grattis från oss! Vad stilig du är på bilden ;) P o K.

    SvaraRadera
  3. hahaha... ser nu vad mona skrev om halsbandet, håller INTE med henne ;) du ser ut att ha pengar pengar pengar med ett sådant guldhalsband... hon e ba avis på lillasyster! hahaha =)

    SvaraRadera
  4. Halsbandet är ett arvegods som funnits i släkten läng. Har även ett armband i lika. Det är SKITSNYGGT!!!!! Och framförallt klassiskt.
    Det är även ihåligt och tror att guldet är från vår(mammas) släkt som var guldgrävare för länge sedan. Puss på dej mellansyster:)

    SvaraRadera
  5. kanske det kanske, återstår att se va ;) man ska aldrig förtälja historien förtidigt! det vet du va.. men en liten hint är ju skoj för att se vad folk tror!!! haha... *kramar*

    SvaraRadera