torsdag 8 januari 2009

Osaliga andar.


I går var jag hemma hos moder när det kom ett medie dit. Han skulle hjälpa till med att rensa hennes lgh och hyreshus från dess osaliga andar som funnist där imånga år. Dess har stört moder nu ett bra tag och det börja gå i överstyr. Sover dåligt och blir störd av dom ofta.
När jag kom dit var redan mediet där och hade fått kontakt med 2 st, han väntade på 2 st till. Medans han var där kom även några djur på besök, en hund, katt plus andra djur. Det var förvånade att så många djur fanns kvar i huset. Det beror på att ägarna ej har släppt sina husdjur själsligt efter det har dött. Man älskar sina djur fortfarande väldigt mycket och det gör at de ej kan gå vidare efter sin död i denna värld. Det var en intressant dag för mig och mamma. Totalt fick han kontakt med 10 st själar plus en hel del djursjälar. Dess hjälpte han över till andra sidan. Nu får mamma vänta i 2-3 dagar för att alla energier skall försvinna ur lgh och huset. Varför de samlas så många hos mor är för att hon ser dem och ger dem bekräftelse.

Ja här händer det en del.;-)
Idag hade jag 10 st tjejer på arbetsplatsen. De kom från omvårdnadsprogrammet på besök till oss. Gav den info om bloddialys som jag arbetat med. Förklarade om varför pat är där och vad vi gör och hur. När jag tar fram våra nålar


så svimmar en av tjejerna! Ner på golvet, upp med benen. Det blev en praktisk lektion helt plötsligt:) Vi lade henne i en säng, sedan så hon fick vila och dricka en del vatten. Tog blodtryck som var lågt, självklart. Efter ett tag mådde hon bättre, men mamma hennes kom och hämtade den stackars tjejen. Hon skulle åka hem och vila. Ja ja, man kan inte påstå att det är tråkigt på jobbet.

Sedan hade vi den trevliga maskinvårdardagen idag. Vi skurar av våra maskiner i varje vrå och slang.
Den dagen älskar vi alla!!!!!
Vi var så duktiga så vi gav oss glass chokladkex och chokladsås åt oss till eftermiddagskaffet:)
Det var min dag. Jo! Glömde att jag försov mig imorse också. en riktikt go dag!
Kram alla nära och kära, puss på er.

5 kommentarer:

  1. Låter som om du haft en väldigt givande dag lilla yster....God natt och sov gott/kramiz

    SvaraRadera
  2. Vad spänande du har haft skulle ha ringt mig så jag har fått vara med ser ju på tv om det här när dom hjälper andra.Mycke på jobbet ochså ful fart. ha en bra dag nu syster kram kram

    SvaraRadera
  3. Full rulle för dig läser jag! Tur att du är en hårding!!! KRAM/Regina

    SvaraRadera
  4. Oj, läskigt det där med andarna. Om det är något jag är rädd för så är det spöken. Skulle flytta direkt om jag var med om något. Huvva!

    Vilken dag du haft! Kram från mig till dig!

    SvaraRadera
  5. åååå... värsta dagen m andarna!!!! scary.... tänka sig att vi alla tror på andar och vet att dom finns ;) vi är ju lite andliga av oss, fastrar och vi (jag, reggan, erika o andrietta) kramar på dig faster!

    SvaraRadera