söndag 25 januari 2009

Fixa och dona.



Har idag fixat och handlat med moder inför hennes dag i morgon. Har även äntligen fått bort all jul, inkl julgranen. Den var kvar under tiden vi var i fjällen. Hann inte ta bort den innan. Sedan vi kom hem har orken inte varit på topp på kvällarna. Men i går fick den lov att bli småbitar och åka ut. Jag blev så allergisk av den, snuvan bara rann och rann. Höll på att bli tokig. I morse var jag frisk!!!!!! Jippi! Snuvan och tröttheten bortblåst. Tur det. Vi hade en del att stå i idag. Men det gick smidigt.

Vi var och köpte en mobil till moder i present, hennes är uråldrig ( min gammla) och funkar inte så bra längre, dessutom ser hon inte så bra på den. Vi hittade en DORO som även inkl ett trygghetslarm. En knapp hon håller in så kommer hon till SOS. Den ser bra ut till henne, är dessutom lätt i vikt och andvändningsmässigt dessutom har den en bra display. Få se om vi får godkänt i morgon.


Har även gjort ett fotoalbum med bilder och hälsningar till henne från 70 årsdagen. Sedan kan man fortsätta och skriva i den imorgon som en 75 års gästbok till mamma. Roligt att titta i sedan.

I kväll kom en gammal kompis hit och hälsa på. Annelie.;) Min bästis sedan jag var 8 år. Vi håller kontakten och ibland har vi tjejträff ett gäng från skoltiden. Supertrevligt;) Det är dags för en snart igen.

Nu är det dags att gå i säng. Imorgon tidigt skall jag börja med storkok på soppor För ca 50-60 gäster. Fylla tårta och duka i lokalen. Det är öppethus mellan 13-16. Vi skall servera kräftsoppa med småbröd, ost, sedan tårta och kaffe. Det blir nog en fin och rolig dag för mamma. Hoppas jag.

I går kom hennes lillasyster hit från Umeå, och dom har trevligt ihop. ( ialla fall nästan hela tiden).

Medans jag pysslat i natt har sterion gått med gammla cd-skivor med pojkband och annan skön musik. Länge sedan sterion bara gick så här och man pysslar medans. Ofta går tv´n istället. Tokigt! En myskväll.

Sov gott mina nära och kära! Puss och kram;)

Klas, om ni läser skriv gärna en kommentar. ( gäller alla) Vi ses i sommar!

2 kommentarer:

  1. Godmorgon lilla syster! Den där granen måste ha varit helt utan barr? Telefonen ser ut som den Thelma precis köpt(ser inte riktigt)Foto album är alltid roliga ,,, storkok hm skulle jag aldrig ge mig in på ! du är så duktig som fixar detta. Ha en bra söndag...Puss och kram

    SvaraRadera
  2. Vad du är duktig lilla syster står i fin telefon Hälsa gun ett stort grattis och en kram från mig i efterskott. Får kanse läsa om festen sen . Kram till er

    SvaraRadera