tisdag 20 januari 2009

Tårarna rann.....


......efter Alinas kinder idag när vi var på en affär som säljer begagnade saker. Inte för att det är andvända saker där, utan för att vi skulle införskaffa en skidutrustning till henne som hon behöver på idrotten på skolan. Slalom har hon redan, det älskar hon att åka, .men............................................................................................................................





LÄNGDSKIDOR ÄR HATOBJEKT!!!!!!!!!!!!!!!

Snacka om en tjej som är sur och tvär och jätte ledsen för att skolan tvingar dom att åka längd på gympan.. Sa att det finns dom som hatar skriskor och slalom pch dom får lov att åka det.
Så det är bara att gilla läget och göra ngt roligt av det i stället.
Vi hittade ett par nya skidor utan bindningar och nästan oanvända pjäxor. Perfekt! 300:- totalt.
For till stan och fixade nya bindningar som monterades på en gång.


Det blev lite stressigt för jag hade första körövningen idag efter juluppehållet och vi skulle även hinna äta middag. Plus att vi har haft snöstorm på eftermiddagen och kvällen, temperaturen är på strax under nollan . Gulligt väder, not!
Det blev snabbmiddag på Mc D. Skjutsa hem Älsklingarna och åka till Kyrkan och träna.
Humöret var lite bättre på Dottern när jag släppte av dom. Tur det, för hennes skull, sa att allt är inte roligt en del är bara tråkigt att göra även fast det är bra för henne.
Blev faktiskt sugen själv på ett par längdskidor. Det är ju en superbra motionssport. Och vi har fina spår runt om oss. Kanske får Alina på bättre tankar.
Sov gott mina nära och kära.
P.s ni har väl sett Lipstick Jungel nu på tv3? Ett måste! D.s

7 kommentarer:

  1. Har hon humöret efter dig? eller jag menar från sahléns sida, *fniss* men, vi brudar på denna sida klarar oss bra själva... för att man är som man är :) Så du håller på att ta KK? *kramar*

    SvaraRadera
  2. tALA OM FÖR aLINA ATT HENNES MOSTRAR HAR ÅKT MYCKE SKIDOR NÄR MAN GICK I SKOLAN DET VAR KUL MYCKE PÅ FRITIDEN MAN HADE ETT SPÅR HEMMA SOM MAN ÅKTE NÄSTAN VARJE DAG MAN FICK ETT LITTET BAND SOM MAN SATT FAST PÅ EN SNÖSJÄRNA MÅNGA SOM MÖJLIGT SKULLE MAN HA DET VAR SOM EN TÄVLING . VÅRAN BROR JAN-ÅKE GJORDE SPÅRET TILL OSS.vÅRAN KATT ÅKTE UTFÖR MED OSS PÅ SKIDORNA OCHSÅ HAN SATT LÄNGST FRAM VI ÄR FILMADE OCHSÅ NÄR HAN ÅKTE PÅ SKIDORNA.HÄLSA LILL GUMMAN ATT DET ÄR ROLIGT KRAM TILL ER

    SvaraRadera
  3. Stackars Alina ,, hon skulle behöva åka lite skidor med min bror Jan-Åke,, då är det bara att åka i hans takt och jag bestämde mig för att inte gnälla... Men jag älskar att åka längd skidor fast jag inte åkt sedan John var liten..kanske det blir att köpa ett par..
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Gumman!
    Saknar dig med, får gör något åt saken. Har lite svårt att slita mig från Håkan bara, men jag får välan ta med honom då : )

    Det är inte lätt att få de små att förstå att vissa saker måste man göra, vilket man vill eller inte.

    LYMY
    //Karin

    SvaraRadera
  5. Hoppas hon gillar längdskidor mer när hon väl står på dem. Brukar vara mysigt så länge man bara tar det i sin egen takt.

    Ganska kul att se vad Mona å Kicki skrev om att pappa gjort skidspåren åt dem när de var små. Han gjorde dem även åt oss barn. Att åka skidor med honom var det bästa med vintrarna som liten!

    Natti å många kramar!

    SvaraRadera
  6. Hej faster! Du må ju tala om för Alina att vi alla vill så gärna att hon skall tycka att det är kul med längdskidor! Blir full i skratt, när man läser alla kommentarer, roligt!;) Förstår ärligt inte varför tiden på min blogg är som den är, för jag har rätt tid på daorn...den lever väl ett eget liv... Hälsa Alina! Kram på er!!!

    SvaraRadera
  7. Hej! Ja det är skönt att skriva av sig ibland! Har varit en trevlig afton/kväll på bloggen, har varit många ute samtidigt. Tur vi gar en blogguru!!! Kram än en gång;)

    SvaraRadera