torsdag 22 januari 2009

Snuvig ......igen


Han bara komma tillbaka på jobbet efter semestern, så fick jag en förkyldning! Typiskt!!!!!
Jag har inte tid. Idag började jag en utbildning på 4 dagar som: lokal system cross administratör, på arbetsplatsen. Vi håller på att installera ett nytt datajournal system på sjuka huset. Har ett väl fungerande nu med det skall komma ett nytt. "En patient, en journal" är tänket. Alltså samma journal på vårdcentral som sjukhus. bra tänk, hoppas det funkar. Vi är 2 st på arbetsplatsen som delar på ansvaret att stå till förfogande till våra kollegor om ngt galet händer under journalskrivandet på datorn. Kul med nyheter och utveckling;-)

Gick och lade mig tidigt i går och hade sovmorgon idag. Går på Alvedon och Ipren+ allergitab. Fungerade något så närt. Bra med smink, då såg jag inte så sjuk ut idag. Såg OK ut.


I kväll var jag och mamma på stan för att köpa en klänning åt henne till söndag. Hon fyller 75 år då. det skall vi fira med ett öppethus där det serveras kräftsoppa, vin, hembakt bröd och tårta med kaffe.

Det är dålig med snygga klänningar nu. Allt är toppar och kjolar eller byxor. En riktigt snygg klänning till en storbystad dam är svårt att hitta. Jag hittade en snygg topp till en salsa kväll och sedan köpte jag samma klänning till mig, som min syster hade på Ramonas bröllop. den är så snygg. Fick den på rea dessutom. Har gått och spanat in den under hösten men ej köpt den. Nu slog jag till!

Moder hittade jag en snygg rak svart kjol och en läcker transparant svart tunika men stort prickmönster i tyget ( även svart), lång. Köpte ett linne för att ha under. De blev helsnyggt!

Hon tänker ha röda skor till och en röd tygblomma på blusen, det blir bra:)

Nu måste jag sova!

God natt alla mina kära:) Puss på er:-*

4 kommentarer:

  1. VAD ROLIG ATT NI HITTADE FINA KLÄDER OCH BLEV NÖJDA! LÅTER INTRESSANT MED DATASYSTEMET, DET ÄR BRA ATT UTVECLINGEN GÅR FRAMMÅT. SOV GOTT!!!

    SvaraRadera
  2. Vem har lovat dig att köpa en likadan klänning ???? Fråga stora syster om hon skulle våga det :-)Hoppas Gun får en bra födelsedags fest...tyckte att hon blivit smal när jag träffade henne vid juletiden. Har du berättat för Clas om våra bloggar? Har haft besök från det stora landet på min blogg..Många natt kramar till dig.

    SvaraRadera
  3. Kan har gett honom min blogg och där finns du!
    Världen är liten.

    Jag vågar mycket!!!! Det vet du väll.
    Kul att du haft en bra och rolug natt. det behövde du. Trevlig helg Kram lilla syster.

    SvaraRadera
  4. Kul med nya uppgifter på jobbet. Alltid roligt med utveckling. Trist dock att du åkt på ännu en förkylning. Hoppas du kan unna dig flera sovmorgonar. Sömn brukar ju vara det bästa för att komma på benen igen. Krya på dig!

    Kram kram!

    SvaraRadera