måndag 9 mars 2009

Måndag Jippi!




I går och i natt har det snöat hela tiden. Det är som ett nytt vinterland utanför dörren. Men idag, en ny vecka, nya äventyr och snön har lagt sig. Hoppas på sol snart.:) Min lilla tös mår fortfarande illa och har ont i sin mage. Stackars henne. Hon vill så gärna gå till skolan i dag. Dessutom har hon piano på em och scouter i kväll. Hon missar mycket denna dag.

Vi skall mysa sedan och läsa en bok som vi delar på att läsa högt ur. En Kittybok.

I går kom mamma hit och bjöd på middag. Vi åt flygande fenix och åt fransk chokladtårta till efterrätt. Mumsigt. Sedan satt vi alla och titade på Merlin och Bones.


Ha nu en trevlig vecka. Snart är det sommartid och krokusen tittar fram under snön.


Kanske till och med en.........

4 kommentarer:

  1. Det lät inte bara lite mumsigt med maten din mor bjöd på!

    Trist att hon fortfarande mår dåligt. Kitty-böckerna läste jag oxå när jag var yngre. De är faktiskt riktigt bra!

    Kraaam!

    SvaraRadera
  2. Tänk vilka fantastiska mammor vi har,inte undra på att vår kära far fastnade för dem....,-)
    Kram kära syster.

    SvaraRadera
  3. Tackar för tipsen!!! =) får så dåligt samvete av att tacka nej =( men jag vet att jag inte borde jobba så långa pass! Nu är dom dessutom på mig och undrar när jag kan jobba i sommar... phuuuu!!!! Fina inlägg.. kramz!

    SvaraRadera
  4. Och hos lilla syster händer det tydligen ingeting...Kramar från natt jobbande syster

    SvaraRadera