tisdag 17 mars 2009

Kalas

Äkta prinsesspaket till födelsedagsbarnet.
Det är min vänns flicka som fyller 5 år. En riktig prinsessa. Som dess utom gillar Kitty cat.


Alina är hedersprinsessa på kalaset. Hon är den älsta gästen.

Yngsta och älsta. Alina och Oliver.


Vår söndag bestod av kalas och god middag hemma. Sedan for jag med Jessica hem till henne och sov över där. Lite avlastning för henne och Oliver. Fick man umgås en kväll med sin vän, det är inte ofta nu för tiden. Mysigt.:) Även natten gick rätt så bra. Var inte trött alls på måndag på jobbet. Men en annan sover ju bra alla andra nätter. Vår lilla tjej är inte så liten nu, så hon sover hela nätterna om inte det är ngn sjukdom som stör. Alina blir 11 år till sommaren. Stor tjej!

I måndag var jag på jobber ombytt och klar kl 06.30. Mina kollegor frågade om ngt var på tok. Jag brukar komma precis kl 07.00 eller ngn minut efter. Därav chocken för de andra. Jag larmade av avdelningen och fick tända lyset. Händer nästan aldrig!!!!!!!

I går kväll hyrde jag och Alina en hästfilm. Var även på stan och köpte acnetvål och dagkräm för ansiktet till henne. Som sagt en stor tjej!


Idag har det varit en bra dag på jobbet. Jag och en arbetskamrat har tagit fram saker inför vårat journalbyte på datorn. Det flyter på ganska bra, dessutom var det stort tvättmöte på sjukhuset.
De hade redovisning på vår inventering. Det är en del svinn på kläder och sängkläder inom vården. Försöker komma på lösningar för att minska kostnaden på svinn. Ja ja en vanlig dag på jobbet. Hur har ni andra haft det? Förutom vår Mona som har det garanterat bra på playan med en drink i sin hand. Är vi avis? Inte alls:)




Solen smälter snön och det är takdropp och fågelsång ute. Våren är på väg. Jiipii!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar