söndag 16 november 2008

LÖRDAG SKÖNT


I dag har det snöat blötsnö hela dagen, men nu har det frysit på så att det är ett tunt täcke med snö utanför fönstret. Underbart!Jag älskar vintern när det är fint och vitt ute..En del kylgrader också, så det inte smälter bort. Det blir så ljust och fint ute. Håller ni inte med mig?


idag hade vi en skön morgon i sovrummet innan den riktiga frukosten behövde tillagas. Vi gör alltid en helgfrukost med stekt ägg A´la Kuba koka kubansk kaffe, juice ,goda mackor med pålägg och kex med god marmelad. Sitter länge och njuter planerar dagen. Det är så skönt att ibland få starta dagen på ett lugnt sett. Vi tog en sväng på stan och sedan införskaffa en del proviant till kvällens middag. Vi hade två vnner över en stund på middag. Dom kom i ca 2 timmar sedan behövde de åka hem och fortsätta med att skruva ihop möbler. Under tiden dom var här satt vi och titta på foton från vårat bröllop,kul. Måste säta in dom i album Har ett gammalt fint albun för de svartvita korten och sedan ett album där våra gäster skrev, dit skall fotan asom var tagna med 1 gångs kameror in. Förra julen fick vi ett jättefint album av vår vän Jessica. Där skall alla vackra färgfoton in på mig och min man.


Alejandro lagade jättegod Kubansk mat ikväll, sedan tog vi en Irich coffe till efterrätt, det var hur många år sedan som helst sedan jag drack en sådan. Det var så gott!!!!! Har sedan suttit i soffan och sett en bra film, läst bloggar och nu lägger i en ny för er att läsa och grunna på. Som jag läst hos en del andra verkar vi alla ha en relatift bra helg.

Kram till er alla, bör gå lägga mig nu. Skall en sväng till segelbåten imorgon och till stugan, mamma hade glömt dvd´n där. Vi höres/skrivs snart;) KRAM

1 kommentar:

  1. Hög mysfaktor hos lilla syster som vanligt en sån där Irich coffe kan du få göra till mig :-)Klä på dig ordentligt så att du inte fryser om rumpan idag..Många kramar till min goa lilla syster

    SvaraRadera