tisdag 15 september 2009

Min ungdomsstjärna..........

.......har nu gett upp sin kamp mot pancreascancern. Han har kämpat länge och fått leva på övertid efter sin diagnos.
Vila i frid och utan smärta. Du kommer alltid att vara en del av min Canadaupplevelse -87.
Denna film "Dirty dancing" har varit min favoritdansfilm sedan jag såg den första gången 1987 i Toronto. Tro jag såg den 3-4 gånger på bio det året. Patrics överarmar var så sexiga. Minns dom än idag som om det vore igår som jag blev presenterad för Patrics överarmar på bioduken.
Det var jag och Camilla från Jokkmokk som såg den först vid Finch/Young biograf.Underbart!!!
En klassiker!!!! Måste se den snart igen. Jag tror jag kan nästan alla scener i den. Har ni ngn favorit film av denna nyss bortgångna skådispelare?

2 kommentarer:

  1. Hej!!
    Visst är det tråkigt. Min favvo film är ju också Dirty Dancing och det är ju finalen som är min favvo scen...men också när Baby säger

    I’m scared of everything. I’m scared of what I saw, I’m scared of what I did, of who I am, and most of all I’m scared of walking out of this room and never feeling the rest of my whole life the way I feel when I’m with you.

    Kramis
    //Karin

    SvaraRadera
  2. Hejlilla yster!
    Visst var den filmen en favorit eller är! har den på video...
    Kram

    SvaraRadera