söndag 7 juni 2009

Nationaldagen!

Tänka sig att Gustav Vasas kröning 1523 och att Sverige blev en egen union, fick oss en egen nationaldag. Synd bara att vi inte började fira den tidigare så att vi fått ngn tradition i hur man firar. Som norrmännen. Även vår grundlag fick vi den 6/6 1809.

Så här var en del av firandet i Sundsvall. Parad med musikanter till torget. Sedan skapade vi en mänsklig svensk flagga med ballonger.



Det togs ett flygfoto över torget med alla ballonger. Sedan skulle alla släpa dom tillsammans.


Vi vill stolr visa våra turister vilket fint vatten vi har i Sverige. Så en tjejdrake bjuder på vatten hela dagarna. Var så god och smaka. Synd att det var en kall dag bara. Men som sagt det regnade inte.

Hoppas ni har haft en trevlig helg. Alina har varit på kalas idag. Och Alejandro har en Cubalunch med sina polare. Det skall snacka skit och umgås. Jag har haft jätteont i nacken och tung i kroppen. Fick lov att lägga mig och vila i går em och kväll. Alina har dragit på sig ngn snuva och var också trött igår kväll. Hon och jag låg i var sitt sovrum och kurerade oss. Alejadro for med en vän och mastade. Mina axlar har en vilohelg. Idag mår vi båda mycket bättre men jag tar det lugnt.

Ha en skön vecka! Kram

1 kommentar:

  1. Tjenare syster! vad bra att ni mår bättre! S-vall är duktig på att fira....Jag räknar timmarna tills jag får gå hem...Kramar till dig

    SvaraRadera