måndag 18 maj 2009

Make up!

Hon behöver lite ny färg. Först maskeringstejp. Måste hålla sig innanför linjen.

Sedan tar vi varsin blårand att fixa. Alejandro Står på stegen och målar relingen och jag målar vattenlinjen.



Det är verkligen en stor skillnad mellan ny och gammal färg. Vi har valt en mer klarblå färg. Den mörka marinfärgen är lite tåkig.
Det var lite svårt att måla för att det blåste så hårt. det gör att färgen börjar torka så fort.
Men vi skall måla ett till varv, det rättartill allt sedan. Håller även på att installera en toa. Den skall endast användas bär vi är ute på havet. I hamn finns det vanliga toaletter att använda.
I morsse när jag klev upp och skulle gå på jobbet snurrade hela jorden runt. Gick tillbaka till sovrummet och då hade jag discolampor flaschande under ögonlocken, det var bara att lägga sig igen. Så fort jag vände mig i sängen så snurrade den runt. Var även täppt i näsan. Ringde till arb och sedan somnade jag om efter Alina gått till skolan. jag sov till 11.30 rakt av. Och då har jag sovit bra hela helgen. Alltså ingen sömnbrist. När jag vaknade mådde jag bra. Täpptheten i näsan borta och jorden snurrade i sin vanliga takt igen. Skönt.
I morgon går jag på jobbet igen.
Kanske dags att sy de nya gardinerna till båten?
Ps: Nu äger vi en båtplats i hamnföreningen.Ds.

3 kommentarer:

  1. Fint det blir! Vilken dröm att få ha segelbåt och en egen båtplats. Ni är lyckligt lottade!

    Obehagligt att vakna på det viset! Ibland säger bara kroppen ifrån. Tur det gav med sig med sömn. Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Så fin den blir,, kanske den seglar till Kungsör i sommar ;-) Kanske du borde vila ett par dagar min kära lilla syster du måste vara mer rädd om dig! Många kramar

    SvaraRadera
  3. Måste ju få hänga med ut på sjön :) Vore ju skit kul det. Kramis

    SvaraRadera