tisdag 19 maj 2009

Båten ,vad annars!



Så här vacker är vår båt innuti när vi håller på att fixa på våren. Se och begrunda.!





Kommer bilder sedan med hur fin hon är i sommarskick. Jag lovar!!!


Borrat hål för inkommande spolvatten till toan, plus en anslutning. Den sitter under diskhon där vi tar annat havsvatten.


Avloppsanslutningen. Den sittrer på ett helt annat ställe, i golvet i garderoben.

Så här ser det ut utifrån på undersidan av skrovet. Inkommande vatten.


Utkommande avloppsvatten. Strax ovanför nedre delen på vattenlinjen. Än så länge är den vacker mässingfärg. Vänta bara och se hur den ser ut efter sommar i vattnet. Inte lika fin, tyvärr.

Idag vann vi över regnt och fick målat ett varv till med den blåa färgen. Skönt! Sedan var det körövning. och "The Mentalist" vilken tisdagkväll. Fick även ett glas vin och ost av min man. En helt vanlig vardag. I morgon arb jag på fm. Skulle ha haft em, men fick byta med en kollega. Det passar bättre för mig.
Vi hade HLR utbildning idag. Jag hade 97% rätt gjorda kompressioner. Visst är jag duktig och ca 70% rätt inblåsningar. Det var de första 2 som var lite för långa, sedan fixade jag till det också. Om ni får hjärtstopp kom till mig, jag kan HLR er till livet igen. Bara skojar.
Sov gott mina söta nära och kära. Kram

4 kommentarer:

  1. Måste träffas...lust att ta ett glas vin i morgon kväll...kramis Karin

    SvaraRadera
  2. Ni jobbar och sliter hoppas det blir bra! På morgonen när jag kollade bloggen såg jag inte att du lagt ut några bilder konstigt? Ikväll när jag kollade fanns dom....Ha en bra helg:-)

    SvaraRadera
  3. En till syster som jobbar hårt ni är då för duktiga fin blir den kram syster

    SvaraRadera
  4. Hej Tjejen! Du är helt underbar! Tack för att du finns! Älskar dig och är glad att du finns i mitt liv igen!!
    Kramis Karin

    SvaraRadera