onsdag 1 april 2009

Ledig förmiddag!

Sitter och äter frukost efter jag lämnat av brudarna i skolan och redan är inne på min 4 tvättmaskin på morgonen. Hade tur med att tvättstugan var ledig nu på morgonen. Köpte nybakt bröd påväg hem. Nu sitter jag i matrummet och njuter medans jag kontaktar mig ute i internet. Tog upp påsklådan från förrådet i morse. Tänkte pyssla/pynta lite, måste även vänta på Alina. Hon brukar fixa en del pyntning på dörrkransen och fjädrarna i riset. Blir väl ngr bilder på det sedan.
Arbetar em idag, så det gäller att ta vara på tiden på fm. Alejandro och Alina skall åka tillbaka med vår nya TV i kväll, den funkar inte som den skall. Tråkigt.:(

Även jag har varit hos optikern. Tyckte att det började svida för mycket i ögonen när man sitter framför datorn på jobbet och tv´n hemma, fick kisa för att det skulle bli bättre. I alla fulla fall var det så här.

När jag för ca 1½ år sedan fixade nya glasögon så sa det att mitt brytningsfel hade blivit bättre och översyntheten lite sämre. Har inte så mycket i synfel vilket fall som helst, men det underlättar att få det korrigerat. Så det blev ny slipning på glasen. Nu när jag undersökte mig så hade mitt brytningsfel gått tillbaka till den sämre igen!!!!!!!!! Det kan tydlgen vara så på brytningsfel, det skiftar. Det är endast 0.25 skillnad alltså nästan ingentin. men ja g tänker byta glas ändå, för att det blir jobbigt för ögonen. Och let´s face it, jag blir ej yngre, även om vore roligt att stanna i denna ålder. Den känns bra här och nu. I alla fall fanns det inga snygga bågar och mitt utbud är smalt, eftersom jag ej kan ha sadlar på bågarna. de trycker mot näsbenet och jag får huvudvärk, inte skönt! Så jag byter glas i 2 av mina bågar som jag redan har. Blir även billigare.

Lita ej på någon skojfrisk person idag. det är 1:a April.
"April, april jag kan lura er vart jag vill"




Nu måste jag ner och släng i 2 nya maskiner. Ha en bra dag och vi läses framöver. Kram alla!

Solen lyser snön smälter det är härligt ute, UNDERBART!

2 kommentarer:

  1. Vad du har varit effektiv redan! Ren tvätt och bageribröd. Det doftar gott! :) Jag ska oxå ner till tvättstugan, men min bröjar inte förns tolv, därför tog jag en låååång sovmorgon. :)

    Fortsatt trevlig dag nu! :) Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Tur att du är så sparsam lilla syster ;-)
    kramar

    SvaraRadera