fredag 26 februari 2010

Halsfluss..............

Alina gumman har åkt på halsfluss:( Kom hem i tisdagsem och hade ont halsen. Vi tog halsprov och poff blev stickan grön=positivt. Det blev pencillin för hennes del. Sedan fixade vi till vaccin Twinrix mot Hepatit A och B. Det blir jag som ger henne den till veckan. Alina vill att det är jag som sticker henne, känns tryggast så, tycker hon. Bra att ha tagit vaccinet när vi åker i väg till svärföräldrarna i Cuba.

Här snöar det för fullt. Skönt att det är lite varmare i alla fall. Det har varit -30 grader här i veckan. Vi har snö så att när vi kommer hem i April kommer det säkert att vara snö kvar.

Nu är det dags att sätta fart inför helgen. En annan arbetar i helgen plus att jag har beredskap.
Men nästa helg då är det bara roligheter. Då är jag ledig.
Ha en skön helg alla nära och kära. KRAM

3 kommentarer:

  1. Hej! Tråkigt med halsfluss, hur länge blir ni borta? Tänkte höra om ni är hemma på lördag-söndag till veckan när vi åker hemåt? Om du vill träffa din gamla sura syster :-))Kram

    SvaraRadera
  2. Vet du vad jag hittade för en timme sedan ungefär, jo en grön fleece tröja med en hästräkning i fickan på räkningen står det Alina :-))

    SvaraRadera
  3. Ja...visst är man less på vintern nu. Jag hoppas verkligen att den inte är kvar när ni kommer tillbaka från Cuba. :)

    Hoppas Alina är piggare nu. Halsfluss är inget vidare kul. :(

    Kram kram!

    SvaraRadera