fredag 8 januari 2010

Lite bilder från födelsedag och jul 2009.

Min vackra bilväg till och från arbetet. Det har snöat en hel del här. Fint och härligt!
Väntan på att vår julbio AVATAR skall börja. Föresten: Vilken fantastisk film. :)Den bör ni se på bio och absolut i 3D om ni har möjlighet!!!


En vacker Amaryllis med tallgren. Denna vackra blomma levde från min födelsedag till efter nyår. Bara blommade och blommade. Tacksam blomgåva!

Granen utanför Kyrkans hus där vi sjunger och körtränar!

Min fina nya skidjacka som jag fick av min man i födelsedagspresent och julklapp.


Alina Maja och Jesper gjorde ett fint pepparkakshus med kristyr och godis. Vi var barnvakt och vad passar bättre än att göra godishus i juletid.

Knäck som endast tog 4 timmar att göra, Alina tyckte att vi skulle göra dubbel sats eftersom hon satt upp så många formar. Synd bara att vi började kl 21.00 att göra knäcken. När kl är strax efter 01.00 häller jag upp knäcken i sina fina formar. Den blev SUPERGOD!!!

Vår vackra julgran. Den har hållit sig så fin hela tiden. Började barra nu när den blev utan vatten ett dygn. Alejandro har vattnat den 2 ggr per dag under julen. Granen har fått näring hela tiden. Nu är den stympad i småbitar och hämtad av sopgubbarna. Den har prytt vårat vardagsrum hela jul och nyår med sin prakt.
Nu är det dags att bära ner julen i källaren i sina lådor. Sedan dammsuga och städa undan en del. Mannen fyller år på måndag så det blir firande av på söndag.
I dag har vi bilen på service. De upptäckte lite av varje som behövs att åtgärdas. Bl.a. stötdämparna bak, båda två, var helt slut och läcker tom olja. aj aj aj. Sedan handbromsvajern är gammal, rostig och sliten, en motorfläkt fungerar bara till hälften, ngr slangar har fallit bort. Sedan har bilen 6 st bussningar bak vid hjulen, 2 var bra ,de andra 4 måste bytas. Därav vårat missljud på hö bakhjul. Detta kostar en del, men lika bra att fixa till. Vi skall besikta bilen nu i januari och sedan åker vi till fjällen. Bra om bilen fungerar helt då.:) Detta kostar en del. Tur att vi har SAAB kort.
Ha en skön och mysig helg. Själv arbetar jag i kväll och i morgon. Nu skall jag dammsuga. Hej svejs! Skriv gärna en kommentar om ni läser, snälla!!!!!! KRAM!

2 kommentarer:

  1. Tävla mot Tv !hm ja du tur att jag inte är en tävlingsmänniska :-) Sååå himla snygg gran den liknar mig vår gran var lång och mager och barrade som tusan. Vi kokade knäck efter Ernst recept och det tog tio minuter i mikron. Fin mössa Alina har kanske ny? och din jacka var super snygg trevlig kille som syns på ett kort :-) undra om han vet att han finns på bloggen?
    Ser ut att bli en dyr historia det där med bilen aldrig roligt så här efter jul jag som tänkte fråga om vi skulle resa bort tillsammans ha ha ligga under en palm med en god drink ....låter väl härligt bara det är varmt på hotell rummet jag är less på att frysa.Krammmmmmmmmmar

    SvaraRadera
  2. Måste säja att ni har en värkligen fin gran syster. snygg jacka ja bilar kostar att ha min skulle ha varit på verkstad ochså innan besikningen. Men jag är ju sjukskriven ännu och har innte haft någon inkomst sen nov försäkringskassan har inte funkat ännu tur man är van vid litte pengar allt löser sig till slut. kram syster

    SvaraRadera